Vietnam

23.2 Nepřipravené pláže Nha Trangu (Unprepared Beaches in Nha Trang)

(29.12.2010-22.1.2011)
(Fotoreportáž)
Na www.idnes.cz zveřejnili žebříček nejkrásnějších pláží světa podle nějakého prestižního cestovatelského serveru. Vietnamský Nha Trang na něm skončil na třetím místě na světě. Dívám se na tu pláž a říkám si, kde to vzali. Asi by tu člověk musel být v hlavní sezóně někdy v březnu a ne mimo sezónu jako já. Počasí nic moc a čistotu dokumentují vietnamští kolemjdoucí.

Moc bych se v tom teď nechtěl koupat. A ještě k tomu ty vlny. Na surfování nejsou, ale nepřipraveného člověka i cestovatele mohou překvapit v nejlepším. Proto pozor, ať Vám voda něco nezamočí!

23.1 Nepřipravený terminál v Saigonu (Unprepared Terminal in Saigon)

(11.12.-29.12.2010)

Včera jsem měl dlouhý den. Z kláštera Golgulsa jsem odpoledne spěchal do Gyeongju chytit autobus do Soulu. Ještě před odjezdem z Japonska jsem si na na stránkách "Visit Korea" našel společnost, propagující turismus v Koreji. Nabízela přepravu luxusními autobusy mezi korejskými městy. Jako součást propagace. Pro turisty zdarma. Mělo být obsazeno, ale zkusil jsem se ještě registrovat. Vyšlo to. Autobus se třemi koženými sedačkami v řadě byl ten nejluxusnější z luxusních. Vyjížděl od hotelu Hilton. Jelo nás v něm sedm. Šest turistů z Hiltonu a jeden backpacker. Já. Pětihodinová cesta do Soulu uběhla rychle a nalezení levné ubytovny taky. Tak levná zase nebyla, ale po Japonsku se bude zdát levné už všechno. Dnes ráno mi zbývalo jen nalézt letištní expres a dopravit se na letiště.

Tady, na letišti Incheon v Soulu, už čekám na na svůj let do Saigonu s mezipřistáním v Číně. Byl to ten nejlevnější let z Koreje do jihovýchodní Asie a jeho cena rozhodla, kde začne moje jihovýchodně asijské dobrodružství. Letadlo odlétá za 90 minut. Čas na check-in. Přicházím k přepážce a odevzdávám pas s letenkou. Hážu svůj batoh v africkém pytli na váhu. 20 kg. V batůžku nesu dalších 5.
- "Letíte do Vietnamu?" ptá se mne úředník a listuje pasem.
- "Ano, do Saigonu." Něco se mu nezdá.
- "Nemůžu najít Vaše vietnamské vízum."
- "Jsem z České republiky. My vízum nepotřebujeme. Nebo je dostáváme při příletu." Úředník se usměje a vrací mi pas. Tak sbohem Koreo. Plánoval jsem tu strávit o něco déle. Takhle jsem tě jen ve spěchu prolétl. Úředník ještě něco kutí v počítači. Pak mi podává letenku.
- "Podle našich informací vízum předem potřebujete. Když Vás nepustí do Vietnamu, letecká společnost bude mít problémy. Proto Vás na palubu nastoupit nenecháme."

23.3 Nepřipravené autobusy ve Vietnamu (Unprepared Buses in Vietnam)

(Chcete aktuálně tak aktuálně)
(22.1.-28.1.2011)
Sedíme v baru. Andrea upíjí pivo a já rum s kolou. Právě probíhá happy hour, tak jsem k objednanému drinku dostal ještě jeden zdarma. V televizi běží wrestling a Mr. Kane prohrává. Neuvěřitelné. Připomíná mi to Afriku. Když jsme tak jezdili světem, bylo zajímavé sledovat, jaký sport v dané zemi frčí v hospodách. Turecko a Irán žily fotbalem, v Pákistánu, Indii a na Srí Lance vládlo kriketové šílenství. Nepál vysílal fotbal kvůli cizincům, ale kriketem úplně netknutý taky nebyl. V Číně a Mongolsku vládl basketbal, což se nám s Andreou líbilo. Rusko a Estonsko směska, ale spíš taky fotbal. Jižní Afrika a její bývalá kolonie Namíbie milovaly ragby. I když kvůli mistrovství světa I fotbal. No a ve zbytku Afriky to byl wrestling. Sice to je jen show, ale po shlédnutí filmu "The Wrestler" s Micky Rourkem jim bolest i úsilí musím přiznat.

U vedlejších stolků sedělo pár turistů. Kolem pobíhaly spoře oděné Vietnamky, chichotaly se a snažily sbalit některého cizince. Thajky jsou ale hezčí. Stoupli jsme si ke kulečníku a začali hrát. Andrea měl půlené. Naše neumění bylo odstrašující. Pečlivě jsem zamířil a udeřil. Bílá koule projela celou délkou stolu a odrazila se zpátky. Po cestě se nedotkla jediné koule. Chyba. Andrea má dva šťouchy. Posilnil se z láhve a zamířil do protějšího rohu. Ťuk. Bílá koule sice těsně, ale minula půlenou umístěnou před dírou. Chyba. Moje chyba se ruší a dva šťouchy mám já. Kdyby nás někdo sledoval, řekl by, že už máme dost. A při tom jsme ještě skoro nic nepili. Nakonec si za nás někdo stoupl a já zahrál černou do špatné díry. Aspoň na nás nikdo nebude koukat. Dnes prohrávám 1:3. V životě dnes prohrávám víc.